EuroFM Létesítményfelelős (Property Manager) vizsgafelkészítő képzés magyar nyelven

Ez a képzés az European Facility Management Network (EuroFM) Létesítményfelelős (site manager) vizsgára készít fel. A tanfolyam és a vizsga magyar nyelvű.

A képzés és a vizsga az alábbi részvételt igényli:

  • 1 regisztrációs nap (kb. 4 tanóra)
  • 6 oktatási nap (napi 8 tanóra)
  • 1 vizsga nap (kb. 4 tanóra)

Helyszín: Várhatóan online az Adobe Connect rendszeren keresztül video chat formában kerül megrendezésre

Létesítményfelelős   Kezdés   Befejezés
Regisztrációs nap   2025.03.26.
Első oktatási nap   2025.04.02.   2025.05.21.
Lebonyolítás:   hetente 1 nap (várhatóan szerdánként) 9.00-tól 16.30-ig
Online teszt jellegű vizsga tervezett időpont: 2025. május 28.

A képzés célja: A tanfolyam az online teszt jellegű vizsga letételére készít fel. Fontos megjegyeznünk, hogy a szükséges gyakorlati tudással a résztvevőknek már a jelentkezéskor rendelkezniük kell, a tanfolyam a meglévő ismeretek rendszerezését és kiegészítését nyújtja. A tesztkérdéseket a tanfolyam oktatói adaptálták, illetve dolgozták ki, így hathatós segítséget tudnak nyújtani a felkészüléshez.  Az EuroFM (www.eurofm.org) 2014-ben vezette be a pán-európai létesítményfelelős személyi minősítését és az ahhoz tartozó minősítő tesztvizsgát. A minősítés 2017-től Magyarországon is elérhető. A felkészítő tanfolyam és a tesztvizsga magyar nyelvű.

Kinek ajánljuk ezt a képzést?

Célcsoport: A létesítményfelelős minősítés azoknak szól, akik már eddig is ebben a munkakörben dolgoztak egy szervezet létesítménygazdálkodási részlegénél vagy egy létesítménygazdálkodási szolgáltatónál. 

A részvétel feltételei: Legalább középiskolai végzettség és legalább három év gyakorlat hasonló munkakörben. A vizsga megkezdése csak a vizsgadíj beérkezése után lehetséges.

A résztvevők jártasságot szereznek a következőkben: A minősítés megszerzéséhez szükséges kompetenciák az MSZ EN 15221-4 szabvány kategorizálásán alapulnak. A felkészítő tanfolyam és a minősítő vizsga a következő kompetenciákat oktatja, illetve kéri számon.

MSZ EN 15221-4:2011 kompetenciái

1.160 Karbantartás és üzemeltetés Maintenance and Operation
1.170 Közművek, hulladékgazdálkodás Utilities
2.300 ICT  – Információs és kommunikációs technológia ICT
1.300 Tisztítástechnológia Cleaning
2.100 Munkaegészségügy, munkahelyi biztonság és környezetvédelem (HSSE) HSSE
2.200 Munkahelyi szolgáltatások Hospitality
2.400 Logisztika Logistics
2.530 Általános jogi ismeretek, szerződések Legal Counsel and Contracts
9.200 Minőségügyi ismeretek Quality
9.300 Kockázat-menedzsment Risk
1.110 Az épületek teljesítményjellemzői Building Initial Performance
1.130 Az épületek teljesítményének optimalizálása Enhancement of Initial Performance
1.140 Ingatlanmenedzsment Property Admission
1.151 Ingatlan optimalizálás Real Estate Optimisation
2.500 Menedzsment támogatás Business Support (management support)
1.100 Területgazdálkodás Space (accommodation)
1.200 Kültéri létesítmények Outdoors
1.400 A munkahely irányítása Workplace
1.120 Átépítés és felújítás Asset Replacement and Refurbishment

A képzés főbb témakörei:

  1. Épületek teljesítmény jellemzői, szabványismeret, hatósági előírások, a  szolgáltatások irányításának alapelvei.
  2. Munkaegészségügy, munkabiztonság, környezetvédelem.
  3. Alkalmazott üzemgazdasági ismeretek.
  4. Jogi ismeretek.
  5. Szolgáltatások irányítása: kültér, logisztika, hospitality, területgazdálkodás
  6. Minőségügyi ismeretek.
  7. Szolgáltatások irányítása: épületek és berendezések, közművek, szennyvíz és hulladék.
  8. Szolgáltatások irányítása: takarítás.
  9. Informatikai támogatás, életciklus, összefoglaló, vizsgafelkészülés.

A tanfolyam és a minősítő vizsga költségei
A felkészítő tanfolyam ára: 418 000,- Ft + Áfa
A vizsga díja EUR 500 + áfa / fő (forintban számlázzuk az MKB Bank aktuális deviza eladási árfolyama alapján.)

Olvassa el összefoglalónkat a Magyarországon egyedülálló minősítésről és az ajánlott felkészítő tanfolyamról:
Kik a létesítményfelelősök?
Kiknek szól a létestíményfelelős minősítés?
Mire készít fel a tanfolyam és mit oktat?
Hol fogadják el az EuroFM létesítményfelelős (site manager) minősítést?
Még részletesebben a tanfolyamról és a vizsgáról.

További információkat az EU Site Manager Certification-ről, amellyel a magyar létesítményfelelős minősítés azonos az EuroFM weblapján: https://eurofm.org/about-fm/site-manager-certification/ valamint a Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség honlapján találhat.

A felkészítő tanfolyam a BME Mérnöktovábbképző Intézet és a Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség közös terméke. Az európai létesítményfelelős minősítést (pan-European Site Manager Certificate) az EuroFM állítja ki. A pan-European Site Manager Certificate magyarországi jogtulajdonosa a Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség.

“Jelentkezési lap”

További információ:

Sütő Bettina suto.bettina@gtk.bme.hu

info@mti.bme.hu

Tel:+36-1-463-3496

MM-MM Minőségügyi mérnök – minőségügyi menedzser felsőszintű tanfolyam

A képzés 2024. november 7-én indul.
A jelentkezéseket folyamatosan fogadjuk. Jelentkezés

A képzést a hallgatói igények és a lehetőség függvényében:

  • jelenléti
  • online
  • vagy hibrid (vegyes) oktatási formában szervezzük.

Amennyiben megoszlik az igény a jelenléti és az online oktatási forma között, akkor a résztvevők elérik az órák dia és hang anyagát jelenidőben és felvételről is.

A vizsgákat jelenleg jelenléti formában kívánjuk megtartani.

Kiknek ajánljuk ezt a képzést?

A minőségmenedzsment (quality management, más szóhasználatban minőségbiztosítás, minőségirányítás) olyan átfogó szakmai terület, amely a termelés és a szolgáltatások minden területén, minden ágazatban nagy jelentőségű.
Az itt megszerzett képzettség előnyt jelenthet új állás, új munkakör elnyerésében, meglévő munkakörének megtartásában és a szakmai előrelépésben.

Példa olyan munkakörökre, amelyekben ez a képzettség előfeltételt vagy előnyt jelent:

  • minőségügyi (minőségbiztosítási, minőségirányítási) mérnök (quality engineer, quality management engineer),
  • minőségügyi menedzser (quality manager), folyamatmenedzser (process manager)
  • minőségügyi vezető (magyar álláshirdetésekben ezt is gyakran quality manager-nek nevezik)
  • minőségügyi auditor
  • kis- vagy középvállalkozás tulajdonosa
  • A képzés időterve:  
  • Órák száma: 200 óra (120 tantermi óra, 80 óra irányított otthoni gyakorlat)
Kezdés: (2024/2025) 2024. november 7. csütörtök
Befejezés: 2025. május
Lebonyolítás: 1 nap/ hét, a hét azonos napjain
órarend szerint, előreláthatólag
csütörtök 9.00  órától 16.30-ig
napi 8 tanóra
Házi feladatok: Évközben, órarend szerint
Vizsgák: Évközben, órarend szerint
Záródolgozat: Beadás:  2025. szeptember
 Védés:     2025. október

A képzés célja:  A minőségmenedzsment rendszerekkel és modellekkel kapcsolatos rendszertechnikai, menedzseri, stratégiai, tervezési és szervezési, szabályozási és fejlesztési, jogi, szabványügyi és módszertani ismeretek összefoglaló és rendszerezett áttekintése, az eljárások és módszerek gyakorlása. A korszerű problémamegoldó módszertanok és eszközök megismerése.

A részvétel feltételei: Felsőfokú (egyetemi, főiskolai) végzettség, lehetőleg legalább kétéves szakmai tapasztalat. Előnyös, ha van minőségüggyel kapcsolatos gyakorlata. Egyéni elbírálás alapján nem befejezett felsőfokú végzettséggel rendelkezők is felvételt nyerhetnek. A felvétel a keretszám adta lehetőségekig, jelentkezési sorrendben történik, de előnyben részesülnek a szakmában dolgozók és a nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkezők. A jelentkezők előképzettségével vagy szakmai tapasztalatával kapcsolatban személyes beszélgetésre is sor kerülhet.

Főbb témakörök:

  1. Minőségmenedzsment rendszerek

Minőségrendszerek fejlődése. Minőségellenőrzés, szabályozás, minőségbiztosítás, TQM, TQC.–Formalizált minőségmenedzsment rendszerek áttekintése. Iparág specifikus rendszerek, trendek. Követelmények a formalizált rendszerekben 1.- alapelvek, rendszerek sajátosságai, dokumentáció.– 2. – vezetés, erőforrások.– 3. – folyamatok szabályozásának alapelvei.– 4. – a rendszer mérése, auditálás követelményei.– 5. – mérés, elemzés, fejlesztés. TQM alapok, vevőközpontúság – Deming 14 pontja, alapelvek, kiegészítő elemek – vevő azonosítása, igényeinek meghatározása. Folyamatmenedzsment alapjai – folyamatok meghatározása, csoportosítása. Folyamatok folyamatos fejlesztése – PDCA, hat-hét lépés, …Vezetés szerepe, dolgozók bevonása és felhatalmazása – vezetői-menedzseri szerepkörök, bevonás és felhatalmazás feltételei, team munka alapjai. Szervezeti önértékelés, minőség díj modellek – önértékelés alapjai és a kialakítás módszerei, EFQM modell, CAF modell. Minőségmenedzsment rendszerek fejlesztése, – minőségköltségek. ISO-TQM-Hat szigma-Lean

  1. Minőségmenedzsment módszerek

Bevezető: minőségmenedzsment elvek, rendszerek és módszerek, a módszerek helye a minőségmenedzsmentben. A módszerek csoportosítása, jellemzése.

Csoportmódszerek: a team munka szerepe a minőségmenedzsmentben, a team munkát segítő módszerek: brainstorming, 635-ös delphi, nominális csoport módszer (NCM) és más hasonló módszerek.

Hibaelemző módszerek:

Hét régi (alapvető) módszer, folyamatábra, Pareto-diagram, Ishikawa-diagram, adatgyűjtő lapok, hisztogram, szóródási diagram, szabályozó kártya,
7 új módszer, affinitásdiagram, kapcsolati diagram, mátrixdiagram,nyíldiagram, fadiagram, mátrixelemzés, PDCP.

Minőségfejlesztő módszerek: FMEA, 5 Miért, Döntési mátrix és más hasonló módszerek.
Folyamatok vizsgálata: run chart, multivari chart, hisztogram, szabályozottság vizsgálata(SPC) (ellenőrzőkártya, mérési rendszerek vizsgálata, minőségképesség), szóródás-diagram, stb.

  1. Minőség és megbízhatóság

A termék, vagy szolgáltatás megbízhatóságán azt a képességét értjük, hogy a felhasználás, üzemeltetés meghatározott feltételei mellett megőrzi minőségét. Így a megbízhatóság a minőség időbeli alakulásának, dinamikájának tekinthető, vagyis a megbízhatóságot a termékek, vagy szolgáltatások minőségi alkotóelemeként kell tekintenünk.

A minőség és megbízhatóság kérdésköre a műszaki-, a technológiai- és a pénzügyi menedzsmentben egyaránt kiemelt szerepet tölt be. A tantárgy keretében a megbízhatóság elméleti és módszertani alapjait mutatjuk be, különös hangsúlyt helyezve a megbízhatóság valószínűségelméleti, alkalmazott statisztikai hátterére, valamint a megbízhatóság alapú üzemeltetés menedzsment vonatkozásaira.

A főbb témakörök:

  • Megbízhatósági alapok, hibamentességi mutatók.
  • Megbízhatósági eloszlások.
  • Rendszerek megbízhatósága.
  • Alapvető karbantartási stratégiák.
  • Javíthatóság- és tartóssági mutatók.
  • Megbízhatóság alapú karbantartás.
  • Kapacitás- és költségtervezés.
  • Total Productive Maintenance.
  1. Szolgáltatások minőségmenedzsmentje

Fogalmak áttekintése: szervezet, tevékenység, folyamat, termék. A szolgáltatás fogalma. A szolgáltatás mint folyamat és mint eredmény. Szolgáltatás, gondoskodás, önellátás. A szolgáltatások jellemzői, fajtái és összetevői. A szolgáltatási lánc. Szükséglet, igény, követelmény. Az emberi szükségletek hierarchiája és dinamikája. A szolgáltatási rendszer. Frontvonal és háttérszervezet. A szolgáltatási tevékenység elemei. A vevői megelégedettség. A Kano-modell. A fontosság és megelégedettség mérése. A ServQual modell. A szolgáltatás nemmegfelelőségei: A gap-modell. Hogyan nyújtsunk kiváló szolgáltatást? – „A 4 lépéses modell”

  1. Szervezet és üzleti környezete

Lassan nincs olyan év, ami ne tartogatna jelentős kihívásokat az üzleti élet szereplői és általában az emberek számára. A bizonytalanság fokozódni látszik, az érzékelt terhek nőnek, az üzleti siker alapvető jellemzői turbulens átalakuláson mennek át. A kurzus során a szervezetek és külső-belső környezetük interakcióival foglalkozunk. A téma tárgyalása során a stratégiai szemlélet fejlesztése, a komplex rendszerekben való gondolkodás képessége és a jövővel kapcsolatos bizonytalanság hajtó erejének felismerése kiemelt fókuszt kap. A kurzus során az alábbi témákkal foglalkozunk részleteiben:

  • a stratégiai menedzsment rendszerkoncepciója: a cél, hogy a stratégiában való gondolkodás kulcselemeit tudatosítsuk, rendszerezzük és a résztvevők képesek legyenek a bizonytalansággal kapcsolatos alapvető attitűdjüket fejleszteni.
  • szervezet és környezet kapcsolata: a cél, hogy megismerjük azon elméleteket, amelyek alapvető vezérelvei lehetnek a szervezetek fejlődésének, túlélésének.
  • szervezeti alapformák és alkalmazhatósági feltételeik: a cél, hogy megismerjük a szervezetek kialakításának, egyben tartásának szempontjait és a környezeti feltételekhez történő igazodásukat.
  • a szervezeti kultúra (belső környezet) és mérési lehetőségei: a cél, hogy a szervezeti kultúra egyes modelljeit részleteiben megismerjük és felismerjük a kulturális hálózatok erejének szerepét a szervezeti sikerben.
  • szervezeti kultúra profilozása: a cél, hogy egy konkrét felmérőeszköz használatát megismerjék a kurzus résztvevői és képessé váljanak önállóan is felméréseket végezni, valamint az eredményeket értelmezni.
  • Amennyiben rendelkezésünkre áll kellő mennyiségű idő, a nemzeti kultúra (külső környezet) értelmezését és a versenyképességre, szervezeti sikerre gyakorolt hatásait értelmezzük. A cél: a nemzeti és szervezeti kultúra összefüggéseit azonosítani és a befolyásolás lehetséges eszközeit megismerni.
  1. Metrológia. A műszaki színvonal elemzése

6.1 A metrológia alapjai. Méréstechnikai alapfogalmak, mérési módszerek. Minőségi mutatószámok. Dokumentálás. Joghatással járó mérések. Hitelesítés. Mérési hibák. Mérési bizonytalanság. A mérési eredmény megadása. (GUM). Alapvető mérési eljárások. Kalibrálás. Kalibráló laboratóriumok követelményei. Validálás. Mérésirányítási rendszerek. Konfirmálás.

6.2 A műszaki színvonal értékelése. Műszaki színvonal mérése. Funkcióelemzés. Skálák.. Az értékelési tényezők súlyozása. A műszaki színvonal elemzés megvalósítása, hagyományos elemző módszerek.

  1. Válogatott fejezetek a minőségüggyel kapcsolatos szakismeretek
    köréből

7.1. Auditok módszerei és tapasztalatai. – 7.2. Prezentációs módszerek. – 7.3. Autóipari tapasztalatok. – 7.4 Szabványosítás, tanúsítás, akkreditálás. A szabványok helye a minőségügyben. A szabványosítás hazai és nemzetközi rendszere. Az európai direktívák. Harmonizált szabványok. Az „Új megközelítés”. Tanúsítás. A CE jelölés. Az EU-ban elfogadott tanúsítási modulok. Laboratóriumok akkreditálása. Tanúsító szervezetek akkreditálása. 7.5. Információmenedzsment – minőségmenedzsment

A résztvevők teljesítményének értékelése: Az értékelés az otthoni gyakorló feladatok, az írásbeli és a szóbeli vizsgák eredményeinek súlyozásával történik. A képzés záródolgozat elkészítésével és megvédésével zárul.

A képzés elvégzéséről szóló igazolás: A vizsgaeredmények a hallgatók részére kiállított un. „Továbbképzési leckekönyv”-be kerülnek bejegyzésre. A tanfolyamot eredményesen elvégzők TANÚSÍTVÁNY-t  kapnak, amely feljogosítja a résztvevőket a BME Mérnöktovábbképző Intézet „Minőségügyi mérnök” (előtanulmányaik szerinti mérnöki felsőfokú végzettséget igazoló oklevél esetén), „Minőségügyi menedzser” (ha az előtanulmányok mérnökitől eltérő felsőfokú végzettséget igazolnak) cím használatára.

A részvételi díj tartalmazza az oktatási segédanyagok, a vizsgáztatás és a záródolgozat konzultáció valamint védés díját is.

A tanfolyam megfelel az Európai Minőségügyi Szervezet (EOQ) harmonizált tanúsítási / regisztrálási rendszere szerinti „EOQ Minőségügyi Rendszermenedzser” képzés követelményeinek. Ennek megfelelően a „Minőségügyi mérnök – Minőség­ügyi menedzser” címet nyújtó tanfolyam eredményes elvégzése után a hallgatók kérhetik az EOQ-tól az „EOQ Minőségügyi Rendszermenedzser” jegyzékbe való felvételüket és jogosultságukat a cím használatára.

Tananyagok és módszertan: A résztvevők részben nyomtatott, részben Moodle rendszerről letölthető tananyagot kapnak. A képzés lényegi részét alkotják a gyakorlatok, továbbá az otthoni munka. Az otthoni gyakorló feladatok lehetőség szerint a hallgató saját tapasztalataihoz, illetve munkaköri feladataihoz kapcsolódnak.

Az online oktatás során használt rendszerek és azok technikai igénye a következő:

Adobe Connect

Használatának műszaki feltételei:

  • webináron való részvételhez legalább 5Mbps/2Mbps Internet elérés
  • fix telepítésű vagy mobil eszköz (PC, munkaállomás, laptop, tablet, okos telefon)
  • Windows, MacOs, iOs, Andoid, Linux operációs rendszerek
  • működőképes és letesztelt mikrofon és hangszóró eszköz. Preferált a head-set, hogy ne alakulhasson ki gerjedés
  • ritka esetben előfordulhat webkamera használat is, ez nem elvárt.
  • telepített Adobe Connect alkalmazás (elérhető Windows, MacOS, iOS és Android rendszerekre), vagy Internet böngésző (Linux-on csak böngészőn keresztül használható), a hozzáférés linkjét az Intézet megküldi

Moodle e-learning keretrendszer.

Mivel ezt az eszközt többnyire asszinkron módon használjuk, kivéve persze egy időzített és időkorláttal ellátott vizsgákat, sokkal kevesebb az elvárás műszakilag az irányában.

Technikailag szükséges hozzá:

  • Tananyagok eléréséhez legalább 2Mbps/1Mbps Internet elérés (LAN, wifi, mobil Internet).
  • Vizsgák alkalmával lehetőleg, stabil, vezetékes (LAN) Internet. Ajánlott a mobil Internet mellőzése, már csak annak az okán is, hogy forgalom alapú az elszámolása és könnyű kifutni a keretből.
  • Fix telepítésű vagy mobil eszköz (PC, munkaállomás, laptop, tablet, okos telefon)
  • Windows, MacOs, Linux, iOs, Android operációs rendszerek
  • Internet böngésző (Chrome, Firefox, Edge, Safari, stb.)

A Moodle hozzáférést, (link, jelszó, felhasználónév ) az intézet megküldi.

További információk:

Dr. Topár József
tanfolyamvezető
e-mail:   topar.jozsef{at}gtk.bme.hu

Boros Júlia
tanfolyamszervező
+36 1 463 2905

Jelentkezés

 

Villámok és túlfeszültségek elleni védelem

A képzés időterve: ( Időbeosztás: 9.00 – 17.30 )

Elmélet: 50 óra (5 nap)
gyakorlat: 30 óra (3 nap)
írásbeli és szóbeli vizsga

Tanfolyam indítás megfelelő létszámú jelentkező esetén.

Célcsoport: Épületvillamosítási, épületenergetikai és épületinformatikai tervező, kivitelező és üzemeltető műszaki szakemberek.

A részvétel feltétele: felsőfokú végzettség.

Egy munkahelyről jelentkező nagyobb létszámú résztvevő esetén a speciális igények szerint az oktatás fókuszait a cég igényeihez is alkalmazkodva alakítjuk ki.

A résztvevők jártasságot szereznek:

A védelmi megoldások kiválasztásában, kialakításában és üzemeltetésében.

A képzés főbb témakörei:

  • A primér villámvédelem alapjai
  • A szekunder villámvédelem legfontosabb kérdései
  • A zónás, többfokozatú védelmi rendszerek kiépítése
  • A védelmi eszközök kiválasztása, koordinálás
  • Tervezési, szerelési, ellenőrzési és javítási kérdések
  • Földelések, összekötések, EPH rendszer
  • Auditálás és szabványismeret

Résztvevők értékelése: intézeti vizsgaszabályzatnak megfelelően.

A képzés elvégzéséről szóló igazolás:

A képzés lezárásaként lehetőség van vizsgára és igazolás; valamint sikeres vizsga esetén tanúsítvány kiadására.

A képzés formája:

A dátumokkal megadott képzés blended learning formában valósul meg – a jelenléti és távoktatásos képzés ötvözeteként -. A hallgatók az oktatást megelőzően megkapják a tananyagot. A konkrét oktatási napon a hallgatók egy rövid összefoglalást kapnak az oktatótól a tananyagra vonatkozóan, majd a felmerült kérdések megválaszolására, értelmezésére nyílik lehetőség.

A tanfolyamhoz kapcsolódni folyamatosan van lehetőség – mindösszesen annyi elvárás van, hogy 5 konzultációs napon (adott tematikával) a részvétel kötelező – így a később becsatlakozó hallgatók későbbi időpontban mehetnek gyakorlatra, illetve a vizsgára.

       A vizsgára bocsátás feltétele 100%-os részvételi kötelezettség a laboratóriumi méréseknél, illetve legalább 80% az elméleti alkalmakon.

ESD – Elektrosztatikus feltöltődés és kisülés elleni védelem

 

A képzés időterve: ( Időbeosztás: 9.00 – 17.30 )

Elmélet: 50 óra (5 nap,
gyakorlat: 30 óra (3 nap),
írásbeli és szóbeli vizsga

Tanfolyam indítása megfelelő létszámú jelentkezés esetén.

Célcsoport:
– elektronikai gyártás, szerelés, javítás irányítói és szervezői
– tűz- és robbanásveszélyes technológiák szervezői és vezetői

A részvétel feltétele: felsőfokú végzettség.

Egy munkahelyről jelentkező nagyobb létszámú résztvevő esetén a speciális igények szerint az oktatás fókuszait a cég igényeihez is alkalmazkodva alakítjuk ki.

A résztvevők jártasságot szereznek:

  • az elektrosztatikus feltöltődés veszélyeinek felismerésében
  • a veszélyek mértékének megítélésében
  • a műszaki és gazdasági szempontok alapján optimális védekezési módok kiválasztásában és üzemeltetésében

A képzés főbb témakörei:

  • A feltöltődés kialakulása
  • Elektrosztatikus erőterek és kisülések
  • Elektrosztatikai anyagismeretek
  • Az elektrosztatikus veszélyek mértéke
  • A védekezési módok kiválasztása
  • Elektrosztatikai mérések
  • Auditálás és szabványismeret

Résztvevők értékelése: intézeti vizsgaszabályzatnak megfelelően.

A képzés elvégzéséről szóló igazolás:

A képzés lezárásaként lehetőség van vizsgára és igazolás; valamint sikeres vizsga esetén tanúsítvány kiadására.

A képzés formája:

A dátumokkal megadott képzés blended learning formában valósul meg – a jelenléti és távoktatásos képzés ötvözeteként -. A hallgatók az oktatást megelőzően megkapják a tananyagot. A konkrét oktatási napon a hallgatók egy rövid összefoglalást kapnak az oktatótól a tananyagra vonatkozóan, majd a felmerült kérdések megválaszolására, értelmezésére nyílik lehetőség.

A tanfolyamhoz kapcsolódni folyamatosan van lehetőség – mindösszesen annyi elvárás van, hogy 5 konzultációs napon (adott tematikával) a részvétel kötelező – így a később becsatlakozó hallgatók későbbi időpontban mehetnek gyakorlatra, illetve a vizsgára.

A vizsgára bocsátás feltétele 100%-os részvételi kötelezettség a laboratóriumi méréseknél, illetve legalább 80% az elméleti alkalmakon.

 

 

EMC – Elektromágneses összeférhetőség

A képzés időterve: ( Időbeosztás: 9.00 – 17.30 )

elmélet: 50 óra (5 nap),
gyakorlat: 30 óra (3 nap),
írásbeli és szóbeli vizsga

Tanfolyam indítása megfelelő létszámú jelentkezés esetén.

Célcsoport:

Számítástechnika, hírközlés, épületinformatika, épületenergetika területén a tervező, kivitelező és üzemeltető feladatokat ellátó műszaki szakemberek.

A részvétel feltétele: felsőfokú végzettség.

Egy munkahelyről jelentkező nagyobb létszámú résztvevő esetén a speciális igények szerint az oktatás fókuszait a cég igényeihez is alkalmazkodva alakítjuk ki.

A résztvevők jártasságot szereznek:

  • az elektromágneses zavarok felismerésében,
  • a hatások mérésében és értékelésében,
  • az okozott technológiai problémák megoldásában,
  • az élettani hatások veszélyességének felismerésében.

A képzés főbb témakörei:

  • Kisfrekvenciás mágneses erőterek káros hatásai elleni védelem (LFI)
  • Impulzusok zavaró és/vagy roncsoló hatásai elleni védelem (EMP)
  • Elektrosztatikus feltöltődések és kisülések elleni védekezés (ESD)
  • Rádiófrekvenciás zavarok elleni védekezés (RFI)
  • Auditálás és szabványismeret

Földelések, összekötések, árnyékolások és szűrések

Tervezési, kivitelezési és üzemeltetési kérdések

A mágneses, villamos és elektromágneses erőterek alapvető élettani hatásai

Résztvevők értékelése: intézeti vizsgaszabályzatnak megfelelően

A képzés elvégzéséről szóló igazolás:

A képzés lezárásaként lehetőség van vizsgára és igazolás; valamint sikeres vizsga esetén tanúsítvány kiadására.

A képzés formája:

A dátumokkal megadott képzés blended learning formában valósul meg – a jelenléti és távoktatásos képzés ötvözeteként -. A hallgatók az oktatást megelőzően megkapják a tananyagot. A konkrét oktatási napon a hallgatók egy rövid összefoglalást kapnak az oktatótól a tananyagra vonatkozóan, majd a felmerült kérdések megválaszolására, értelmezésére nyílik lehetőség.

A tanfolyamhoz kapcsolódni folyamatosan van lehetőség – mindösszesen annyi elvárás van, hogy 5 konzultációs napon (adott tematikával) a részvétel kötelező – így a később becsatlakozó hallgatók későbbi időpontban mehetnek gyakorlatra, illetve a vizsgára.

       A vizsgára bocsátás feltétele 100%-os részvételi kötelezettség a laboratóriumi méréseknél, illetve legalább 80% az elméleti alkalmakon.